Verkozen door u: de producten van 2016

Leestijd: 8 minuten

De consument vertrouwt steeds meer op kwaliteitsmerken. Hiertoe behoren ook de laureaten van de verkiezing tot “gekozen product van het jaar”. Het biedt de winnaars van dit logo de kans om zich ideaal op de markt te positioneren, hun naambekendheid verder op te drijven en vooral hun omzet te boosten.

Door Patricia Massange

In 1987 begon Christian Le Bret, op dat ogenblik een jonge Fransman met een handelsdiploma, aan zijn carrière als productchef. Het viel hem meteen op dat heel wat industriëlen zichzelf graag in het zonnetje plaatsen. Daardoor rees bij hem het idee om een wedstrijd te organiseren waarbij de consument de marketingteams en de innoverende producten zou bekronen. En zo werd het logo « Elu Produit de l’Année » geboren.

Life-Magazine

“Gekozen Product van het Jaar” is momenteel aanwezig op 5 continenten en in meer dan 30 landen. Zij bereiken meer dan 3,5 miljard mensen over de hele wereld. Door de jaren heen is het logo uitgegroeid tot een echte marketingtool die de waar- de van innoverende producten accen- tueert en de verkoopcijfers doet stijgen.
Bij ons bestaat dit logo sinds 2006 en werden intussen 350 producten geëvalueerd. 56% van de consumenten in België zijn er ver- trouwd mee, 26% kocht in het verleden een “Gekozen Product van het Jaar” en 76% toont interesse om dat te doen.

Dit jaar kozen meer dan 5000 Belgische consumenten de innoverende producten in een 20-tal categorieën (gezondheid, schoonheid, dieren, kinderen, hygiëne, voeding, woning, bank, verzekering, kledij…) en de winnaars van dit begeerde logo. 21 producten krijgen nu snel de sticker “Gekozen Product van het Jaar” opgeplakt en zullen die aangepaste verpakking dragen in de rekken van handelszaken, shoppingcentra, etalages, enz.

Kijk en ontdek de grote winnaars van deze editie 2016 en hun innovaties.

Gekozen producten van het jaar 2016 België

1.DIM Absolu Flex

Life-Magazine

De Absolu Flex is een nieuw gamma innovatieve panty’s die perfect op hun plaats blijven zitten bij elke beweging, dankzij een revolutionaire, morfologische constructie. De constructie spant meer aan de voorkant van de panty en garandeert zo een goede steun. Aan de billen is de constructie losser en heeft deze een extra stretchbare naad voor nog meer comfort. De anatomische ceintuur heeft stetchbare zones op de zijkanten en een andere snit aan de voor-en achterzijde die de panty perfect op zijn plaats houden.

2.Carolin Multi-usage

Life-Magazine

Onverslaanbaar tegen vet en hardnekkige vlekken, zijn geconcentreerde formule reinigt grondig, ontvet en doet alle oppervlakken van het huis glanzen.
Verrijkt met citroen, bicarbonaat of essentiële olie eucalyptus zorgen deze producten  voor een aangename frisse geur en respecteren alle oppervlakken. Bovendien is de fles zeer praktisch met zijn propere dop: één enkele druk volstaat zonder verspilling!

3.Dreft Platinum Orange

Life-Magazine

Dreft Platinum biedt uitstekende reiniging van zelfs de moeilijkste etensresten. Voor- of nabehandelen of spoelen is dus niet meer nodig, zelfs bij aangebrande pannen of ovenschotels. Dreft Platinum is zo krachtig dat het zelfs het vet verwijdert uit de filter van je vaatwasser. De formule is nu opnieuw aanzienlijk verbeterd voor de beste reiniging van het hardnekkigste zetmeel ooit.

4. Afwasmiddel Frosch ‘Raspberry Vinegar’

Life-Magazine

Froggy heet voortaan Frosch. Dit is een nieuwe formule met azijn en frambozengeur. Een combinatie van efficiëntie dankzij de azijn en een aangename geur dankzij de frambozengeur.
De verpakking is gemaakt van gerecycleerd plastic en is zelf eenvoudig te recycleren. De nieuwe formule is biologisch afbreekbaar en heeft daarom het Europees Ecolabel gekregen.

5.Spons Dreft Power Dose 

Life-Magazine

Power Dose is een réservoir in het midden van het product dat zorgt voor een nauwkeurige dosering van het afwasmiddel- er gaat geen Druppel afwasmiddel verloren, al het product komt rechtstreeks in de spons terecht. Innovatief aan het product is de wisselwerking tussen het afwasmiddel en zuurstof die teweeg wordt gebracht door het indrukken van de spons. Power Dose versnelt de reactietijd van het afwasmiddel!

6.Always Fresh & Protect

Life-Magazine

Het nieuwe comfortabele ontwerp van Always Fresh & Protect Normal biedt vrouwen de juiste balans tussen bescherming en comfort. De ronde vorm zorgt ervoor dat het product nog beter op het lichaam en ondergoed aansluit. De absorberende kern garandeert een optimale bescherming. De technologie die geuren neutraliseert, zorgt er niet alleen voor dat onaangename geuren verdwijnen maar sluit de geuren in. De Always Fresh & Protect Normal liners zijn licht geparfumeerd.

7.Gladmakende dagcrème Anti-rimpel & Stralende teint Sérum Végétal (Yves Rocher)

Life-MagazineHet extract van IJskruid in deze dagcrème, ook wel de Levensplant genoemd, stimuleert de mTOR*-proteïne. Deze proteïne reactiveert de celmechanismen die rimpels tegengaan. Natuurlijk oryza-extract stimuleert de zuurstoftoevoer in de cellen*, zodat de huid weer gaat stralen. Dag na dag worden rimpels en kraaienpootjes zichtbaar minder. De gladmakende crèmetextuur hydrateert de huid de hele dag door. *in-vitro getest

8.Nivea Repair & Targeted Care

Life-Magazine

Verzorging en doelgericht herstel voor droog en verzwakt haar. Nivea Repair & Targeted Care herstelt met precisie de beschadigde haarzones dankzij de drieledige Kera Detect® technologie. 1. Repair Active: detecteert de beschadigde haarzones en herstelt ze doelgericht. 2. Panthénol : versterkt het haar door het van binnenuit te herstellen. 3. Peptiden: beschermen het haar en voorkomen haarbreuk.

9.Glossy Lip Pen (Yves Rocher)

Life-Magazine
Glossy Lip Pen verkrijgbaar in 6 tinten met een innoverende uitschuifbare punt waardoor hij niet geslepen hoeft te worden!
De hydraterende formule wordt meteen door de lippen opgenomen die door de stralende kleuren meteen de aandacht trekken.

 .

10.Roomijs Dilea Zero Lactose® – vanille

Life-MagazineDilea Zero Lactose® is het enige volledige gamma met gegarandeerd lactosevrije zuivelproducten op de Belgische markt. Bovendien blijven de nutritionele voordelen (calcium, eiwitten, vitaminen en mineralen) en de echte smaak van de producten perfect bewaard. Dilea in april 2015 lanceerde Dilea zijn nieuwe roomijs: het enige 100% lactosevrije ijs met de echte smaak van melk, in tegenstelling tot de plantaardige alternatieven (soja).

11.Davitamon Adult Energy Boost

Life-MagazineMet Davitamon Adult Energy Boost heeft u een snelle energie-aanbreng reeds na de inname van het eerste flesje en blijft uw energiepeil na de kuur van 8 dagen op niveau. In tegenstelling tot de meeste tonica garandeert Adult Energy Boost de benodigde opname van vitamine D en magnesium (vermindering van de vermoeidheid). Naast een verhoogd gehalte aan vitamine C bevat Adult Energy Boost Siberische ginseng, Guarana en  Koninginnebrij.

12.XL-S Medical Max Strength

Life-Magazine
48% van de volwassen bevolking in België lijdt aan overgewicht en 14% is obees. Ietwat onrustwekkende cijfers die we – zoals we weten – door beter te eten en meer te bewegen naar beneden kunnen halen. Dat is echter niet altijd evident en dus zijn hulpmiddelen een handig steuntje in de rug bij een structurele aanpak van overgewicht en obesitas. Het nieuwe Max Strength is een universeel product dat zowel de opname van vetten, koolhydraten en snelle suikers vermindert.

13.Promagnor® Relaxation

Life-MagazinePromagnor® Relaxation bevat hoog gedoseerd magnesium en is rijk aan vitamines b. Eén enkele capsule van Promagnor® relaxation per dag volstaat om je batterijen weer op te laden. je bent beter bestand tegen stress, je kan je beter concentreren en je hebt weer de hele dag energie. Promagnor® relaxation bevat bovendien passiflora: deze plant werkt rustgevend, verbetert je slaapkwaliteit en ontspant niet alleen je lichaam, maar ook je geest.

14.Pedigree® DentaFlex®

Life-MagazinePedigree® DentaFlex® is de nieuwe kauwstaaf van Pedigree voor een extra grondige reiniging van het gebit van uw hond. Dankzij de revolutionaire textuur buigt deze nieuwe kauwstaaf om de tanden heen, helemaal tot aan de tandvleesrand! En dankzij de unieke mix van granen, blijven honden er extra lang van genieten. Het is wetenschappelijk aangetoond dat tweemaal per week Pedigree® DentaFlex® de vorming van tandplak en tandsteen vermindert daar waar dit het belangrijkst is: langs de tandvleesrand.

15.Lillet 

Life-MagazineHet aperitief Lillet ontstond in Podensac, een klein dorpje ten zuiden van Bordeaux.
Lillet bestaat uit een subtiele combinatie van 85% zorgvuldig geselecteerde wijnen en 15% natuurlijke fruitlikeur die in Pondensac gestookt wordt.
Lillet Blanc wordt gemaakt van sémillondruiven, die de drank een volle, vette structuur geven. Met het Lillet-gamma heb je altijd een fris, zoet en fruitig aperitief in huis.

16.Colgate MaxWhite Expert White

Life-MagazineDe meeste whitening tandpasta’s helpen enkel de oppervlakkige vlekken veroorzaakt door voedsel, gekleurde dranken en tabak te verwijderen. De nieuwe tandpasta Colgate Max White Expert White is anders. De enige tandpasta met de wit actief formule – waterstofperoxide – het ingrediënt dat gebruikt wordt door de tandartsen* – om jarenlange gele verkleuring te verwijderen.
*Vervangt geen regelmatig bezoek aan de tandarts

17.Braun Series 9

Life-MagazineDe Braun Series 9 is ‘s werelds meest efficiënte en comfortabele scheerapparaat*. De intelligente SyncroSonicÔ technologie levert 40.000 dwars-snijdende acties per minuut voor een uitzonderlijk grondige scheerbeurt en een onvoorstelbaar huidcomfort. Het Series 9 scheerapparaat combineert het ergonomische Braun Design met de allerhoogste Braun kwaliteit. *Bewezen op een 3-dagenbaard.

18.Ritmo spaarrekening

Life-Magazinebpost bank biedt een nieuwe gereglementeerde spaarrekening: de Ritmo spaarrekening. Deze rekening is uitsluitend voorbehouden aan natuurlijke personen en biedt een basisrente van 0,30% en een getrouwheidspremie van 1,50%, de wettelijk hoogst mogelijke en is bijgevolg één van de meest aantrekkelijke spaarrekeningen op de markt. De maandelijkse inleg is beperkt tot maximum 500 €.

19.Ethias Young Drivers

Life-MagazineEthias onthult zijn nieuwe ‘jongerenaanpak’, een unieke formule op de verzekeringsmarkt voor jonge chauffeurs. De Young Drivers Bonus van Ethias beloont jongeren die foutloos rijden door hun bonus-malus in de eerste twee jaar tweemaal sneller te laten dalen dan gebruikelijk. En Ethias gaat nog een stap verder om jongeren een veilige en verantwoorde rijstijl aan te leren, door hen tips en advies aan te reiken via een website, een Twitteraccount en een app.

20.Schweppes Slim Cans

Life-Magazine
Het gamma Schweppes 33cl stelt een nieuwe formaat en design van blikje voor : de slim can – eleganter, mderner en aantrekkelijker.

 

 

21.L’Oréal Men Expert Thermic Resist

Life-MagazineDe deodorant die extreme warmtebescherming biedt zelfs in de meest extreme omstandigheden.
Ceramic-system technology:

  • Fysieke inspanningen
  • Extreme temperaturen
  • Stresserende omstandigheden


© Fiftyandme 2024