Er zijn nog zekerheden in het leven. Zoals de Franse excellentie. Het kost geen enkele moeite om die uit te dragen en de Franse driekleur op het internationaal schouwtoneel te laten wapperen. Want Frankrijk is een land van geschiedenis, rijkdom en levenskunst, met een grote “savoir-faire” die vaak rechtstreeks afstamt van traditionele beroepen… Frankrijk is een land waar excellentie rijmt op passie, mode op vaklui en levenskunst op gastronomie. Ga op ontdekking en streef het beste na. Doorkruis dit “douce France” en geniet!
Patricia Massange
De geschiedenis van de galeries Lafayette, die op het einde van de 19e eeuw een aanvang neemt, is een verhaal apart. 120 jaar na de opening van de eerste zaak op de bekende Boulevard Haussman van het 9e arrondissement is deze winkel uitgegroeid tot een van de symbolen van de Franse hoofdstad.
Er lopen elke dag meer dan 100.000 bezoekers binnen. De Galeries Lafayette Hausmann leveren dan ook volop hun bijdrage aan de uitstraling van de “art de vivre à la française”.
VISIONAIR PROJECT
In 1893 openen Théophile Bader en Alphonse Kahn, twee neven uit de Elzas die zich nog maar net in Parijs hebben gevestigd, een kleine winkel van 70m2 groot op de hoek van de rue La Fayette en de rue de la Chaussée d’Antin. In 1912 groeit dit familiebedrijfje verder door tot een winkel met een grote uitstraling. Dit “admiraalschip”, dat op de boulevard Haussman is gelegen, trekt dat jaar zijn unieke architecturale outfit aan die we ook vandaag nog kennen. De droom van de “bazar de luxe” van de neven krijgt verder vorm met deze grote ruimte die rijkelijk wordt ingericht. Zo is de leuning van de grote trap met de handtekening van Louis Majorelle rechtstreeks geïnspireerd op de trap in de Opera van Parijs. Er zijn de neo-byzantijnse brandglasschilderingen van de meester/glaskunstenaar Jacques Gruber. En er is vooral de gigantische koepel op 43 m hoogte die ontworpen is door Fernand Chanut: het embleem van de Galeries Lafayette.
100 % GENIETEN
De hele wereld rept zich naar de Galeries Lafayette en het succes sluit aan bij de hoge verwachtingen. De winkel is een echte “Ronde van Frankrijk”, met de beste producten op het vlak van elegantie, luxe, kunst, design en gastronomie.
MAATWERK
Intimiteit in een grootse omgeving, met veel aandacht voor het juiste advies in deze tempel van de self-service. Ziedaar de uitdaging van La Suite: 400 m2 op de hoogste verdieping waar intimiteit en service de ordewoorden zijn. Alles is er tot in het kleinste detail uitgewerkt. In deze privéruimte hebben excellentie en professionalisme afspraak met elkaar dankzij de personal shopper. Deze experts in mode en levenskunst op z’n Frans staan klaar om u te begeleiden bij een unieke ervaring en een dienstverlening op maat. Zij maken van elk bezoek een uniek koopmoment.
MEER DAN EEN LOGO – EEN INNOVATIE
Een nieuw logo, een nieuwe visie voor de Galeries Lafayette. De Nouveau Chic, de nieuwe luxe ondergaat een modernisering. Dit is de bekende French touch: die o zo Franse manier om zich trends toe te eigenen, met kleuren te spelen, genres te mixen, de kaarten bewust door elkaar te schudden om zich dan weer naar de oppervlakte te werken, zichzelf in alle vrijheid uit te drukken. Want dàt is de Nouveau Chic met 150 exclusiviteiten en die laat zich volop beleven in de Galeries Lafayette. Zij zetten dus in op een nieuw imago waar luxe, chic, excellentie en een luisterend oor één zijn. En waar het waarmaken van uitdagingen, samen groeien, doelen bereiken en klanten tevreden stellen de belangrijkste drijfveer is. Als een echte marktleider die de sterke waarden naar voor schuift die Frankrijk zo dierbaar zijn.
www.galerieslafayette.com – http://haussmann.galerieslafayette.com