De crème de la crème

Leestijd: 6 minuten

Capture d’écran 2016-02-26 à 13.45.57

6. REVITALIFT CREME DE JOUR : L’Oreal Paris
Een meer toegankelijk gamma met een sterk verschillende aanpak is Revitalift van L’Oréal Paris, dat al 21 jaar bestaat. ‘De boodschap van deze verzorging die zowel rimpels als volumeverlies tegengaat, strookte met het strijdvaardig karakter van vrouwen in de jaren 90’, herinnert Elisabeth Bouhadana zich, verantwoordelijke wetenschappelijke communicatie bij L’Oréal Paris International. ‘Hij werd erg succesvol door de textuur die onmiddellijk voor resultaat zorgt, maar ook op lange termijn werkt. Technisch gezien wordt het tensoreffect verkregen dankzij de aanwezigheid van was, een vet bestanddeel dat kan overgaan van redelijk vloeibaar naar redelijk vast. De was smelt bij contact met de huid, dus bij 37°C, zodat deze goed uitgespreid kan worden en een onzichtbare film legt bij het aanbrengen. Wanneer het laagje in contact komt met de buitenlucht, trekt het samen en kristalliseert het. We hebben de lijn steeds uitgebreid en de originele crème verbeterd, maar we hebben haar persoonlijkheid nooit veranderd. Binnen een formule hebben alle bestanddelen een bepaalde geur, en alle micro-evoluties maken het bijgevolg noodzakelijk die te verfijnen zodat hij even vrouwelijk blijft. Het is een madeleine van Proust: dezelfde geur terugvinden bij een product dat ons jarenlang goed heeft doen voelen, is van het grootste belang.’

Revitalift Dagcrème – L’Oréal Paris. € 11,99 voor 50 ml.

7. DOUBLE SERUM : Clarins
Double Sérum, met een dubbel hydrische en lipidische fase, blaast de 5 vitale huidfuncties nieuw leven in. Op 31 jaar tijd – hij werd oorspronkelijk gelanceerd in twee aparte flesjes – is de formule door de ontdekkingen van Clarins sterk geëvolueerd. Dankzij de dubbele formule kunnen de in water en in olie oplosbare bestanddelen gecombineerd worden zonder risico op incompatibiliteit. Bovendien bootst biomimetica de hydrolipidische laag van de huid na, wat het serum nog effectiever maakt.

Double Sérum van Clarins. Intensieve allround anti-ageverzorging. € 82 voor 30 ml.

8. SUBLIMAGE LA CREME : Chanel
Ook Sublimage van Chanel, de buitengewone verzorging met drie texturen en globaal regenererende werking, bestaat al tien jaar. De crème – een geslaagde mix van luxe en prestatie – werd gecreëerd in Madagaskar, toen het onderzoek van het merk er de eigenschappen van de regeneratie van vanille, Vanilla Planifolia, ontdekte door de polyketonen die opgeslagen zitten in de peul. De bloemen boordevol antioxidanten verrijken sindsdien de formule. De laatste herformulering van begin dit jaar integreert vergankelijke moleculen met uitzonderlijke anti-agecapaciteiten die ‘gevangen’ worden op het sleutelmoment van de groei van de peul, net voor de rijping.

Sublimage La Crème van Chanel. € 310 voor 50 ml.

9. SISLEŸA L’INTÉGRAL ANTI-ÂGE : Sisley
In 1999 lanceerde Sisley zijn eerste globale anti-ageverzorging die vervolgens snel een bestseller werd. Zonder iets aan de basis te veranderen, werd de crème geherformuleerd door er bestanddelen aan toe te voegen die veroudering door omgevingsfactoren (stress, bepaalde gebeurtenissen, tabak, slechte eetgewoontes,…) bestrijden.

Sisleÿa L’Intégral Anti-Âge van Sisley. € 360 voor 50 ml.

10. LA CREME ORCHIDEE IMPERIALE : Guerlain
De liefde van Guerlain voor orchideeën, bloemen met een impressionante levensduur, is niet nieuw. In 1828 al wou de stichter van het huis elixirs ontwikkelen die de natuurlijke schoonheid van vrouwen sublimeren en hen een moment van ontspanning bezorgen. ‘Plezier maakt een crème efficiënter en vergroot het zelfvertrouwen. Guerlain wil met een holistische aanpak vrouwen zich nog meer zichzelf en nog mooier laten voelen’, vult Margerie Barbès-Petit aan. Volgens Frédéric Bonté, onderzoeksverantwoordelijke bij LVMH voor Guerlain, worden kleine orchideeën al sinds de 16e en 17e eeuw in Europa toegepast voor hun therapeutische eigenschappen. De wetenschappers van het merk hebben zich echter op China en meer bepaald op de provincie Yunnan gericht waar ‘bepaalde orchideeën gebruikt worden voor medische doeleinden’ op voorvaderlijke wijze.

Orchidée Impériale Crème van Guerlain. Limited edition ‘10 ans’. € 405 voor 50 ml.




© Fiftyandme 2024