lancôme kerstcollectie

Lancôme: la vie en rose

Leestijd: 2 minuten

Van bij het prille begin bracht Lancôme, gesticht in 1935 door visionair Armand Petitjean, zowel parfums, verzorgingsproducten als make-up op de markt. En van bij het begin straalde het merk een Parijse flair uit die het midden houdt tussen gesofisticeerde elegantie en natuurlijke spontaniteit.

Door Lise Leroy

Ook de boodschap die Lancôme – intussen aanwezig in 130 landen – aan vrouwen meegeeft, bleef gelijk: geluk is de meest evidente vorm van schoonheid. ‘Pink is the new happy’ is de slogan voor de kerstcollectie (vanaf 15-10 in de parfumeriezaak). Die sluit perfect aan bij die kerngedachte, én bij het logo, de emblematische roos. Rozen staan voor de vrolijke, rijpe, gedurfde vrouwelijkheid die Lisa Eldridge, creative director, tot uiting bracht in subtiele, levendige en glinsterende oogschaduw.

‘Veel kerstcollecties zijn de rest van het jaar niet bruikbaar’, zegt Suana Brahimllari, make-up artist België. ‘Dit kleurenpalet, gaande van pruimkleur over goudachtig roze tot beige, kan je op elk moment van het jaar dragen en past bij elke teint. De kleuren ogen warm, met een koud accentje.

‘Momenteel ligt de focus bij Lancôme op transparantie en helderheid. Voor vrouwen die wel de tijd nemen om zich te schminken, maar toch een subtiel, natuurlijk resultaat voor ogen hebben. Vandaar dat we zo houden van rozenuances: die stralen frisheid uit. Lisa Eldridge voegt nog wat fun toe aan de traditionele kleurcollecties. Maar de oogschaduw blijft geschikt om elke dag te dragen.’

Eenvoudig corrigeren

Deze herfst maakt het merk opnieuw gebruik van cushions, een techniek afkomstig uit Azië. Dat zijn sponsjes doordrenkt met vloeibare foundation in een meeneembaar doosje (Teint Idole Ultra Cushion). Zo kan je op elk moment van de dag je teint bijwerken voor een dekkend effect, met als bonus een frisse hydratatie. Daarnaast zijn er blush-cushions voor een blozend tintje zonder poedereffect. De kerstcollectie bevat nu ook een cushion highlighter. Die is bedoeld om bepaalde delen van je gezicht te doen oplichten met een geïriseerde schijn die niet glanst, in lijn met de strobing-trend. ‘Je brengt de highlighter zachtjes tikkend aan bovenaan op de jukbeenderen, onder je wenkbrauwen, op de neusbrug en op de cupidoboog.’

De perfecte bondgenoot voor de lange donkere avonden deze herfst en winter!


Artikel gepubliceerd in Psychologies Magazine


© Fiftyandme 2021