Waarom wij houden van Nespresso

Leestijd: 2 minuten

Nespresso bestaat 30 jaar en is al evenlang de lieveling van al wie thuis op een eenvoudige manier wil genieten van een perfecte kop koffie.

Tekst Lise Leroy

Het succes bleef niet uit. De onderneming gaat dan ook verder op de ingeslagen weg en ontwikkelt voortdurend nieuwe aroma’s, waarbij kwaliteit altijd vooropstaat. ‘We hebben duurzame partnerships tot stand gebracht met 70 000 koffieproducenten uit twaalf verschillende landen’, zegt Stéphanie Coduys, Coffee Ambassador Nespresso. ‘Het is pas door de passie voor hun product en het terroir dat we espresso’s van dit niveau kunnen aanbieden. Sommige landen van herkomst liggen voor de hand, zoals Colombia, Brazilië of Costa Rica, maar als echte pioniers gaan we ook graag op ontdekking in minder bekende culturen, zoals Zuid-Soedan, waar we investeren om een traditie die verloren ging nieuw leven in te blazen. Op die manier werken we aan de toekomst.’

De 37 grand cru’s – 24 daarvan zijn rechtstreeks toegankelijk voor de consument – gaan van zacht naar intens en werden geproduceerd met de grootste zorg in drie Zwitserse fabrieken. ‘Ons doel is de beste koffies te verwerken zonder aan hun DNA te raken. De bonen komen bij ons toe via de Antwerpse haven; groen, schoongemaakt en behandeld in hun land van herkomst. We brengen ze per trein naar Zwitserland, waar hun kwaliteit getest wordt.

espresso-life-magazineOnze expertise is gebaseerd op wetenschappelijke kennis; het is pas tijdens het branden dat het aromatische karakter echt tot stand komt. Soms creëren we koffies van een enkel terroir, soms stellen we complexe mengelingen samen met bonen uit vijf of zes verschillende landen. Ook de manier van malen speelt een belangrijke rol om het beste van het product zo goed mogelijk tot uiting te laten komen in het uiteindelijke kopje. Dankzij de verpakking kunnen we dan weer de versheid van de koffie garanderen tot op het moment van consumptie.’

De aluminium capsules zijn voor 100 % eindeloos recycleerbaar. Nespresso biedt zakjes aan om ze te verzamelen en te recycleren, en stelde zijn eigen systeem op punt om de gebruikte capsules te recupereren via de winkels, de Nespresso-leveranciers of het netwerk van Kiala-punten.

Speciaal voor de feesten werden drie Variations Grand Cru’s gelanceerd in limited edition, geïnspireerd op de traditionele sfeer van de Weense koffiehuizen in de eindejaarsperiode, waar drie bekende desserts worden geserveerd: de Sachertorte (met chocolade en abrikozenjam), Apfelstrudel (met appels en kaneel) en Linzer Torte (met rood fruit en specerijen). De nieuwe grand cru’s werden gemaakt met evenwichtig Livanto, wat een heel bijzonder smaakpalet oplevert.

www.nespresso.com/be


Artikel gepubliceerd in Psychologies 


© Fiftyandme 2024