Een naamswijziging, proactief, voor een goed draaiend bedrijf. Want de vlag dekte de lading niet meer. In twintig jaar tijd breidde het aangeboden gamma van De Kastenkenners enorm uit, inspelend op de hedendaagse tendensen en wensen van de klanten. Camber, een nieuwe naam voor een vaste waarde.
Tekst Marleen Duerinckx
We hebben afspraak in de hoofdzetel te Overijse. Jean-Christophe Staquet en Luc Uyttenhove, de oprichters van het bedrijf en huidige CEO’s, en Aurélie Nickmans, Marketing & Communication Officer, ontvangen ons en vertellen uitgebreid over de naamswijziging en nieuwe communicatiestrategie. “Want let wel, het gaat goed met zaak, maar de vroegere naam was te beperkt voor datgene wat het bedrijf te bieden heeft. Een proactieve naamswijziging drong zich op om in overeenstemming met het product en het aanbod te zijn. Een gevoel dat zowel bij de klanten als intern leefde, want op twintig jaar tijd evolueerde het bedrijf enorm. Daar waar we initieel (kleer)kasten maakten, realiseren we heden tal van opbergmeubels zoals bibliotheken, multimediameubels, vestiaires, bureaus, … Terwijl vroeger de kasten zich wegcijferden en discreet moesten zijn, maken ze nu integraal deel uit van de inrichting en decoratie van een huis. Alle onbenutte hoeken in een woning krijgen een nieuwe bestemming. Meubels moeten functioneel én esthetisch zijn, aangepast aan de wensen van de klant.” Dit laatste aspect is primordiaal.