Sport

Welke sport past het best bij jouw persoonlijkheid?

Heb je je ooit afgevraagd welke sport voldoet aan jouw levensstijl en behoeften? Om je twijfels weg te nemen, verklappen we welke sport past bij jouw persoonlijkheid.

Leestijd: 3 minuten

Door het grote aanbod disciplines kan het soms lastig zijn om uit te maken welke sport de juiste is. Hieronder tippen we je welke sport past bij jouw persoonlijkheid.

Type 1 – Actief en drukbezet: tennis, badminton, squash of joggen

Je beweegt en sport graag maar door je actief temperament heb je het vaak erg druk en is een teamsport of georganiseerde activiteit niets voor jou. Toch wil je graag iets doen aan je conditie en je gewicht onder controle houden.

Sporten die bij je passen:

Sporten zoals tennis, badminton, squash of joggen zijn je op het lijf geschreven. Allemaal zijn het volledige disciplines waarbij je je hele lichaam kan gebruiken terwijl je ontstresst en je energie kwijt kunt. Hoe je een sportpartner vindt? Er zijn tal van clubs waar je ’s avonds en om het even wanneer kunt trainen, dus het zal niet veel moeite kosten om een geschikt persoon te vinden. Ook een rondje joggen kan je overal en op elk moment.

Type 2 – Actief, maar niet té: power plate, fitness

Sport is niet je ding, maar je wil toch in vorm blijven en bewegen. Misschien heb je in het verleden al gejogd of gezwommen maar besloot je er na een tijdje de brui aan te geven.

Sporten die bij je passen:

De Power Plate is een trillende plaat waarop je oefeningen kan doen. De door de plaat uitgezonden trillingen verplichten je je inspanningen te verdubbelen. Het resultaat? 20 minuten op de Power Plate staat gelijk aan 30 minuten traditionele fitness. Powerplating is uitstekend voor buik en billen, en zelfs ongevaarlijk voor wie kampt met rug- of knieproblemen.

Ook fitness kan heilzaam zijn, aangezien je zelf je agenda kan bepalen en de intensiteit van je oefeningen kiest.

Type 3 – Resultaten, en snel: fitness, body styling

Je bent niet echt sportief, maar je hebt een snelle levensstijl en bent een actief type met veel behoefte aan fysieke activiteit. Zichtbare resultaten bereik je het liefst meteen. Je doelen: een mooi figuur behouden, de strijd aanbinden tegen cellulitis en je silhouet vormgeven.

Sporten die bij je passen:

Twee of driemaal per week een bezoekje brengen aan de sportschool is de beste manier om snel een slanker figuur te krijgen. Met de toestellen kan je je op precieze zones concentreren: buik, billen, armen, kuiten, enzovoort. Laat je club regelmatig je vooruitgang vaststellen.

Body styling is een trend die aan terrein blijft winnen. Instituten die body styling aanbieden geniet je van een totaalpakket om je silhouet te corrigeren. Je krijgt een kosteloze lichaamsanalyse, fysieke revalidatie op maat en vaak zelfs voedingsadvies.

Type 4 – Waarom al die moeite: stappen, trappenlopen

Sporten is niet aan jou besteed. Je bent niet bepaald soepel, hebt een hekel aan fysieke inspanning en kan moeilijk begrijpen dat er überhaupt mensen zijn die graag sporten. Toch ben je voldoende geïnformeerd om te weten dat een minimum aan beweging nodig is om in vorm te blijven.

Sporten die bij je passen:

Als je allergisch bent voor sport, neem dan genoegen met regelmatig wandelen, fietsen en af en toe zwemmen. En wie weet, misschien krijg je de smaak wel te pakken. Blijf gemotiveerd, parkeer je auto op een afstand van je werkplek en wandel aan een stevig tempo naar kantoor. Neem de trap in plaats van de lift, zelfs als je op de achtste verdieping werkt. De kleinste zelfoverwinning verhoogt je motivatie en helpt je de lat hoger te leggen.

Type 5 – Graag iets hips: power yoga, pilates

Je houdt van sport en populaire, trendy disciplines stimuleren je. Toch ben je geen aanhanger van competities of presteren tegen eender welke prijs. Je wil bewegen, in vorm blijven en nieuwe dingen leren kennen.

Sporten die bij je passen:

Eén optie is power yoga, een gevitamineerde versie van traditionele yoga. Alle bewegingen worden uitgevoerd met kracht en een welbepaalde snelheid, waardoor je soepelheid en spierkracht kunt ontwikkelen, ontspant en één wordt met je lichaam. Ook de pilatesmethode is een goede keuze. De populaire sport kweekt niet alleen stalen spieren – je ontdekt ook spieren waarvan je niet eens wist dat ze bestonden.

De leukste berichten van Fifty & Me in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

Beeld © Pexels


© Fiftyandme 2022